تحلیلی فردا

ساخت وبلاگ

یک روزنامه معتبر انگلیسی نوشت: اگر روسیه جریان گاز طبیعی به شرق و مرکز اروپا را متوقف کند، اتحادیه اروپا با موج فاجعه بار مهاجران به خصوص از اوکراین روبرو خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه فایننشال تایمز نوشت: اگر اوضاع بر سر تحریمهای ضد روسی غرب تشدید شود، مسکو ممکن است صادرات گاز طبیعی به کشورهای اروپایی را قطع کند و این مسئله تبعات فاجعه باری برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.

این روزنامه در ادامه افزود: کشورهای اروپایی که با بحران مهاجرت روبرو هستند، از یک فاجعه جدید به شدت ترس و واهمه دارند، به خصوص قطع عرضه گاز روسیه به مناطق مرکزی و شرقی اروپا می تواند بحران جدیدی را ایجاد کند.

کشوری که بیشترین آسیب را از قطع صادرات گاز روسیه متحمل خواهد شد، اوکراین خواهد بود. در صورت قطع صادرات گاز روسیه، اوکراین با فروپاشی اقتصادی روبرو می شود و ممکن است اوکراینی ها به سایر کشورهای اروپایی از جمله لهستان، آلمان مهاجرت کنند. این وضعیت موجب تشدید بحران مهاجرت در اروپا خواهد شد.

مهمترین شرط برای جلوگیری از وقوع این سناریوی فاجعه بار این است که اروپا نقش روسیه در نظم اقتصادی و ژئوپلیتیک اروپا را به رسمیت بشناسد.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 136 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:55

ونسان کمپانی به دلیل مصدومیت دیگر قادر نخواهد بود برای تیم ملی بلژیک و منچسترسیتی به میدان برود.

خبرگزاری ایسنا: ونسان کمپانی مدافع مستحکم تیم ملی بلژیک و منچسترسیتی که دچار مصدومیت شده است دیگر قادر نخواهد بود برای تیم ملی کشورش به میدان برود. کمپانی البته به احتمال زیادی می تواند تیم ملی کشورش را در درقابت های یورو همراهی کند ولی او دیگر نخواهد توانست برای منچسترسیتی در این فصل به میدان برود.

سیتی که از جام حذفی کنار رفته است و در جام اتحادیه نیز به قهرمانی رسیده است تلاش می کند سهمیه لیگ قهرمانان را برای فصل آینده به دست اورد. آنها به همین منظور باید فردا یکشنبه در دیداری حساس در لیگ برتر برابر منچستریونایتد در داربی شهر منچستر به میدان بروند و در ادامه در لیگ قهرمانان اروپا باید برابر تیم متمول پاریسی یعنی پاری سن ژرمن به میدان بروند.

نبود کمپانی قطعا باعث خواهد شد تا سیتی در بازیهای آینده با چالشی سخت روبرو شود البته قرار است در نبود این بازیکن اوتامندی و مانگالا به میدان بروند.

به این ترتیب کمپانی و هازارد در بازی های این ماه بلژیک که به منظور افزایش آمادگی قبل از یورو 2016 برگزار خواهد شد غایب خواهند بود.

هازارد در بازی چلسی با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد. پدر او در گفتگو با روزنامه های بلژیک مدعی شده است او 4ماه با تحمل درد در بازی های چلسی حضور داشته است و اکنون ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک او را در لیست آخر تیم ملی قرار نداده است. طبیعتا با رفع مصدومیت او هم به جمع بازیکنان بلژیک برخواهد گشت و قطعا در یورو حضور خواهد داشت.

کمپانی هم در لیگ قهرمانان اروپا و در بازی منچسترسیتی با دیناموکیف مصدوم شد و ویلموتس نام او را هم در آخرین لیستش قرار نداده است. هنوز دقیقا مشخص نیست کاپیتان سیتی چه زمان به میادین باز خواهد گشت ولی به احتمال زیاد در تابستان قبل از یورو او بار دیگر به میادین باز خواهد گشت.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 134 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:55

موسسه فرهنگی و اصلاع رسانی تبیان، در آستانه عید نوروز ۹۵، اقدام به برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی گردشگری نوروزی کرده است.

خبرگزاری مهر: باشگاه کاربران وبسایت تبیان، همزمان با فرا رسیدن عید باستانی نوروز، مسابقه وبلاگ نویسی گردشگری نوروزی را با محوریت نوروز و موضوعات «نوروز در فرهنگ و آداب و رسوم مختلف»، «طبیعت و شهر در نوروز (عکس و متن)» و «خاطره نویسی به قلم خود و مربوط به خاطره شما یا خانواده» برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می توانند با ایجاد وبلاگ جدید در تبلاگ تبیان با آدرس اینترنتی (http://teblog.tebyan.net) و یا ارسال پست در وبلاگ‌های قبلی خود در سامانه تبلاگ، مطالب خود را در محورهای مسابقه تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ارسال کنند.

به نفرات برتر مسابقه وبلاگ نویسی گردشگری نوروزی تبیان، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 131 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:55

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور یک اقدام الهی بود تا بتوان در ایام نوروز فرهنگ فداکاری و ایثارگری‌ها را به نسل کنونی و آینده منتقل کرد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم امروز با اشاره به نقش اردوها و برنامه های راهیان نور اظهار کرد: این برنامه ها نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط جوانان و نوجوانان با دوران دفاع مقدس دارد.

وی افزود: برنامه‌های کاروان راهیان نور باعث می‌شود نسلی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشته و شناختی از مناطق عملیاتی نداشتند با معنویات آن آشنایی پیدا کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برنامه راهیان نور یک ابتکار انقلابی و الهی بود، خاطرنشان کرد: این یک اقدام الهی بود تا بتوان در ایام نوروز فرهنگ فداکاری و ایثارگری‌ها را به نسل کنونی و آینده منتقل کرد.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه در طول حوادث تاریخی 2 نوع آفت از جمله فراموشی و تحریف وجود داشته است، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌های راهیان نور باعث می‌شود که از فراموشی حماسه‌های دوران دفاع مقدس جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: اگر راهیان نور نباشد، راویان جنگ نمی‌توانند از حوادث و چگونگی انجام عملیات‌های آن دوران بازگویی کنند و این دفاع و حوادث آن دچار تحریف خواهد شد و به نسل‌های بعد می‌رسد.

آل‌هاشم با اشاره به فعالیت راویان در این مناطق گفت: راویان این مناطق فرماندهان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و تربیت یافتگانی هستند که حوادث آن دوران را بدون تحریف منتقل می‌کنند و این‌کار باعث می‌شود که 8 سال دفاع مقدس از مسیر خود منحرف نشود.

وی با بیان اینکه روایت‌گری دوران جنگ باعث این خواهد شد که دشمنان نتوانند مسیر دفاع را منحرف کنند و این کار بسیار ضروری و مهم است، ادامه داد: جا دارد از تمام هموطنان که به‌جای دید و بازدید و تفریح راهی مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس می‌شوند تشکر و قدردانی کرد.

آل‌هاشم با اشاره به یادمان‌هایی که در استان خوزستان توسط ارتش برگزاری شده است، افزود: 3 یادمان مهم رمضان، دهلاویه و چذابه برگزار شده و به جز آن، برپایی نمایشگاه بزرگ نیروی هوایی در پایگاه دزفول و نمایشگاه دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر نیز دایر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش اضافه کرد: پادگان‌هایی نیز هستند که در قم اقدام به ثبت‌نام می‌کنند و همچنین حضور و ثبت نام در پادگان مشتاق در منطقه بستان برای مستقر شدن و انجام رزم شبانه علاقه‌مندان زیادی را دارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه و حضور فعال در آب تیمور توسط لشکر 92 زرهی بیان کرد: یک نمایشگاه و پدافند نیز در پادگان حمید وجود دارد و عقیدتی و سیاسی نیز برای انجام برنامه‌های خود و انعکاس آن حضور پیدا کرده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نیاز است نسل امروز بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند، تصریح کرد: انتظار می‌رود که سایر هموطنان فرزندان جوان و نوجوان خود را برای حضور در این منطقه بیاورند، زیرا حضور در این مناطق تاثیر زیادی بر آنها خواهد داشت.

وی با اشاره به هجمه دشمنان بر ضد کشور خاطرنشان کرد: در این زمانی که هجمه‌های عظیم دشمنان بر ضد کشور ما وجود دارد و در حال نفوذ به کشور است، انتظار می‌رود نسل امروز با فرهنگ ایثار و دفاع مقدس مانوس شوند تا وارد برنامه‌های دشمنان نشوند.

آل‌هاشم با بیان اینکه وارد شدن دشمن به جنگ واقعی برای آنها هزینه دارد، گفت: دشمنان نظام امروز با روش‌های نرم و جنگ فرهنگی قصد نفوذ و ورود به کشور را دارند و بر این اساس نیز رهبر معظم انقلاب در 20 سال پیش هشدار داده بودند.

وی در پایان گفت: دشمن با مطرح کردن جنگ نرم، قصد ورود و حضور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی به کشور را دارد در این بین نفوذ فرهنگی بسیار مهم است و باید جوانان ما نسبت به این موضوع شناخت و آمادگی داشته باشند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 130 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:38

رییس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۵ هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان تبریک گفت.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهار کرد: نوروز، عید اعتدال و کهن‌ترین سنت پویای تاریخ مشترک ما است؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی‌نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.

رییس جمهور، نوروز را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تاکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ‌ها و آیین‌ ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می‌دارند.

روحانی افزود: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند تا با توجه به توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت‌آمیز فراهم آورند.

رییس‌جمهور در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 133 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:38

سخنگوی وزارت ورزش حکم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره برگزاری بازی نمایندگان ایران و عربستان سعودی در کشور ثالث را حکمی سیاسی خوانده است.

پرس تی وی: مازیار ناظمی روز شنبه گفت: «موضوع بازی نکردن تیم‌های عربستانی در ایران و حکم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی)، مطابق آنچه که از شواهد بر می‌آید، بیشتر یک حکم سیاسی با فشار دولت عربستان و فدراسیون فوتبال این کشور است.»

اظهارات سخنگوی وزارت ورزش در حالی مطرح شد که به درخواست مقامات سعودی، کنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا در حکمی از برگزاری رقابت‌های تیم‌های باشگاهی ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث خبر داده است.

ناظمی با تاکید بر اینکه «کشور ما امنیت لازم را برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دارد»، یادآور شد: «در چارچوب بازی‌های همین فصل، تیم‌های اماراتی به تهران آمدند ... حتی فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال) ایران را کشور امنی دانسته برای برگزاری بازی‌های کشورهایی مثل سوریه، مثل عراق و حتی مثل افغانستان که میزبانی این کشورها را به ما می‌دهند ... و این بازی‌ها در تهران یا حتی در شهر مشهد برگزار می‌شود.»

وی تاکید کرد: «کشور ما به لحاظ چارچوب امنیتی مورد تایید ای‌اف‌سی و حتی مقامات فیفا است.»

اگرچه وی گفت: «باشگاه‌های عربستانی و به طور مشخص دولت عربستان بر فدراسیون فوتبال این کشور فشار آورند ... و خواستار برگزاری بازی‌هایشان در یک کشور ثالث شدند.»

ناظمی تاکید کرد: «با توجه به شواهدی که در بالا گفتم و تایید مراجع بین المللی، ایران آمادگی و شایستگی و امنیت برگزاری بازی‌های بین المللی و آسیایی را دارد.»

وی با اشاره به امکان طرح این موضوع در «فیفا و حتی دادگاه عالی ورزش» گفت: «آن چیزی که براساس مفاد اساسنامه‌های فیفا باید مد نظر قرار گیرد، عاری بودن فوتبال و ورزش از مسائل سیاسی و نگاه‌های قدرت است.»

وزارت کشور عربستان در تاریخ 12 دی با انتشار بیانیه‌ای از اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی خبر داد. اعدام شیخ نمر، با واکنش‌های شدید مردم و سیاست‌مداران ایران و چندین کشور دیگر روبرو شد.

مردم ایران در اعتراض به اعدام این روحانی در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد تجمع اعتراضی برپا کردند، اما عده‌ای خودسر اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت این ساختمان‌‌ها کردند.

با وجود محکومیت این حملات از سوی مقامات ایرانی، ریاض به بهانه این حوادث، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد و موج تازه ای از اقدامات سیاسی را در مجامع جهانی و عربی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت. 

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 132 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:38

سرمربی سابق کهکشانی‌ها به سرمربی کنونی رئال مادرید توصیه هایی را درباره چگونگی به کارگیری ستاره پرتغالی در زمین بازی انجام داد.

خبرگزاری فارس: کارلو آنچلوتی سرمربی فصل آینده بایرن مونیخ  توصیه‌هایی به زیدان کرده که از رونالدو بهترین استفاده را کند.

رونالدو در زمان مربیگری آنچلوتی توانسته بود 2 بار کفش طلا و 2 بار توپ طلا را از آن خود کند. مربی سرشناس ایتالیایی امروز در مصاحبه با روزنامه آس اسپانیا گفت: رونالدو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. به نظرم او بهترین مهاجم تاریخ فوتبال جهان است. او بهترین بازیکنی است که برایش مربیگری کردم.

وی افزود: استفاده از رونالدو  به عنوان مهاجم نوک ، کار درستی نیست. زیرا او دوست ندارد به محض برگشت، پشت به دروازه باشد. او نیاز به فضا دارد. در شرایطی که فضا برای او مهیا شود فوق العاده عمل می کند.

کارلتو ادامه داد: ابتدا در رئال مادرید با ترکیب 3-3-4 بازی کردم و رونالدو را در جناح راست گذاشتم. اما بعد فهمیدم  نیاز به فضای بیشتری دارد. در نتیجه به  اجازه دادم تا در دو جناح حرکت کند و به عنوان بازیساز عمل کند.

سرمربی فصل آینده بایرن در پایان گفت: رونالدو باید آزاد باشد و آنچه را فکر می کند درست است، انجام دهد. این آزادی عمل برای رونالدو مثبت است و برای حریف مرگبار خواهد بود.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 139 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:35

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: نوروز ایرانی از انطباق مرکز قرص خورشید با نقطه اعتدال بهار به وقوع می پیوندد.

خبرگزاری مهر: مسعود عتیقی با بیان اینکه کره خورشید در آسمان به صورت یک دایره دیده می شود و هر دایره ای دارای یک مرکز است، گفت: در اولین روز از فصل بهار که از انطباق مرکز قرص خورشید با نقطه اعتدال بهاری نوروز ایرانی آغاز می شود، بهار طبیعت نیز حادث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ساعت ۸ و یک دقیقه صبح یکشنبه و در اولین روز بهار، نوروز ۹۵ آغاز می شود، گفت: در زمان تحویل سال، مرکز خورشید بصورت دایره ای در کره آسمان به نقطه اعتدال بهاری منطبق می شود؛ در این زمان طول روز و شب در سراسر کره زمین با هم برابر است که با گذشت روزهای بهار؛ طول روز بیشتر و طبیعتا از طول شب کاسته می شود.

عتیقی افزود: بر اساس شواهد، ایرانیان باستان از این تصاویر و تغییرات طول شب و روز به خوبی آگاهی داشته اند، دوایر استوای آسمان و دایره البروج ( مسیر حرکت ظاهری خورشید بر کره آسمان) با یکدیگر زاویه ۲۳ و نیم درجه می سازند و از برخورد این دو دایره با یکدیگر، دو نقطه تقاطع که یکی اعتدال بهاری و دیگری اعتدال پاییزی است ایجاد می شود.

به گفته وی، بدیهی است در حالی که بهار در نیمکره شمالی آغاز می شود، نیمکره جنوبی در آستانه فصل پاییز قرار دارد بنابراین فصول در طرفین شمالی و جنوبی کره زمین عکس هم اتفاق می افتد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران افزود: نقطه اعتدال بهاری به علت حرکت تقدیمی زمین (حدود هر ۲۶ هزار سال) در جهت عقربه های ساعت در فضا جابجا می شود و به استقبال مهر یا خورشید که ظاهرا خلاف جهت عقربه های ساعت در کره آسمان جابجا می شود، می رود تا در نتیجه سال اعتدالی که از سال نجومی قدری کوتاه تر است ایجاد شود.

وی گفت: در آغاز بهار خورشید بین صورت فلکی سطل آب(دلو) و ماهی(حوت)  است.


تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 124 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:35

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تأثیرات مثبت پیروزی‌های این کشور در جنگ کنونی تأکید کرد که اراده غرب با منافع ملت‌های منطقه که به حاکمیت و حق خود در تعیین سرنوشتشان پایبند هستند، تناقض دارد.

خبرگزاری فارس: «کمال خرازی» وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که اسد در این دیدار تأکید کرده است: «پیروزی ملت سوریه و همپیمانانش در این جنگ در ایجاد جهانی با موازنه و با عدالت بیشتر در مقابله با تلاش‌های استعمارطلبانه غرب و مزدورانش در منطقه سهیم خواهد بود».

وی همچنین تصریح کرد که اراده غرب با منافع ملت‌های منطقه که به حاکمیت و حق خود در تعیین سرنوشتشان پایبند هستند، تناقض دارد.

در همین راستا، خرازی نیز اظهار داشت که حمایت ایران از سوریه چه برای مقابله با تروریسم تکفیری تحت حمایت خارج و چه روند سیاسی باشد سیاست راهبردی ایران است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 135 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:35

رئیس‌جمهور سابق برزیل که قرار بود رئیس دفتر ریاست جمهوری این کشور شود با حکم قاضی دیوان عالی این کشور روبرو شد.

خبرگزاری مهر: به نقل از دویچه وله، لوئیس لولا دا سیلوا نه تنها از کسب این سمت باز مانده بلکه ممکن است بازداشت نیز شود.

لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا که قرار بود با حکم دیلما روسف، رئيس‌جمهور کنونی برزیل رئيس دفتر ریاست جمهوری کشور شود از کسب این مقام باز ماند.

علیه دا سیلوا، رئیس‌جمهور پیشین تحقیقاتی در رابطه با اتهام‌ فساد مالی در جریان است و این انتصاب به همین دلیل با شکست مواجه شده است.

گیلمار مندس، قاضی دیوان عالی برزیل شامگاه جمعه حکم به تعلیق این انتصاب داد. این انتصاب می‌توانست با ایجاد مصونیت قضایی دا سیلوای ۷۰ ساله را از بازداشت موقت در امان نگه دارد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 140 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:35

خبرگزاری فارس: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین ساعات سال جاری شمسی فرارسیدن سال نو را به مردم ایران تبریک گفت.

در این پیام آمده است: "امیدوارم تمامی روزهای سال جدید ایرانی برای شما و خانواده عزیزتان مسرت بخش و تابنده باشد.

نوروز مبارک"

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 137 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:35

سال ۹۴ را با همه فراز و فرودهایش در حوزه نشر باید سال بیم‌ها و امیدها نامید؛ امید به پاسخگویی جریان‌های نوپا در حوزه ترویج مطالعه و بیم از رکود حاصل از اقتصاد نشر و انتشار کتاب.

خبرگزاری مهر: آیا سال ۹۴ سال پرباری در حوزه نشر بود؟ برای پاسخ به این سوال باید نیمه پر لیوان را دید یا نیمه خالی از آن را؟

این گزارش نه هیچ کدام از این دو نیمه که نمایی نزدیک از هر دو نیمه آن را به تصویر کشیده است تا مخطاب آن مختصر اما مفید با آنچه بر حوزه کتاب و کتابخوانی رفته آشنا شود.

سال نمایشگاه کم رمق

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ و پس از اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هیچ کس حتی شهردار تهران نیز تصور این را نداشت که مجموعه اتفاقات به شکلی رقم بخورد که در پایان سال خبر کوچ نمایشگاه کتاب از مصلی به شهر آفتاب به صدر اخبار فرهنگی در حوزه تاتر مبدل شود.

نمایشگاه کتاب بیست و هشتم در مصل اما از یک منظر دیگر هم قابل توجه بود و آن برگزاری حداکثری آن توسط تشکل‌های نشر به ویژه تشکل اصلی و محوری نشر کشور یعنی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بود.

بر اساس آنچه در این نمایشگاه اعلام شد، پس از ده روز فعالیت این نمایشگاه در مجموع بیش از ۷۰ میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه به فروش رفت که بیش از ۵۰ درصد رشد نسبت به سال‌های قبل را  نشان می‌داد. در کنار این مساله و بنا بر اعلام رئیس نمایشگاه کتاب میزان رضایت نسبی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران در مجموع ۳۴ درصد و میزان رضایت نسبی غرفه‌داران از نمایشگاه کتاب امسال در مجموع ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته بهبود یافت.

در این میان اما آمار تخلفات در نمایشگاه نیز در نوع خود قابل توجه بود. آمار رسمی حاکی از ثبت و اعلام تخلف ۱۱۶ ناشر داشت که میزانش در حدی بود که از حضور در نمایشگاه سال بعد منعشان می‌کرد اما در همان زمان آمار و گزارش‌های غیر رسمی حاکی از حضور و ثبت  متخلفانی تا شش برابر این آمار را می‌داد.

با این همه نمایشگاه کتاب امسال یکی از خلوت‌ترین دوره‌های خود را سپری کرد که می توان آن استدلالی برای کم رمقی نشر و فروش کتاب در سال جاری به شمار آورد. با وجود اعلام رسمی فروش ریالی بالای کتاب‌ها در این دوره از نمایشگاه امسال هیچ آماری از تعداد افراد حاضر در نمایشگاه اعلام نشد تا این محاسبه که افزایش نسبی قیمت کتابها به ویژه در حوزه نشر آثار درسی که بیشترین مخاطب را در نمایشگاه دارند می تواند تعداد نفرات کم حاضر در نمایشگاه امسال را با فروش بالای اعلام شده توجیح کند

سال خانه تکانی

زمانی که خبرگزاری مهر در شهرویرو ماه سال جاری بازدید و گزارشی از مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب را در شهریور ماه سال جاری منتشر کرد، گمان بر این نبود که سه ماه بعد زمزمه‌های جدی از انتقال نمایشگاه کتاب به این مرکز بلند شود و در نهایت رای به این اتفاق داده شود.

شهرآفتاب مجتمع نمایشگاهی بزرگی است در سه فاز که برای برگزاری نمایشگاه کتاب تنها یک فاز از آن به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این خواهد یعنی افتتاح ایستگاه مترویی که هنوز خبری از افتتاح آن نیست، جابجایی عوارضی اتوبان تهران قم که هنوز از آن خبری نیست، اصلاح معابر ورودی به شهر آفتاب که هنوز از آن هم خبری نیست و البته چندین اما و اگر دیگر.

با این همه فشار مالی ناشی از اجاره مصلی امام خمینی(ره) که سال گذشته رمقمی بالغ بر سه میلیارد تومان را به وزارت ارشاد تحمیل کرد و پیشنهاد اغواکننده شهرداری تهران مبنی بر واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب به مجموعه نمایشگاه کتاب در ایام مشخص برگزاری آن در هر سال به صورت رایگان، چیزی نبود که علی جنتی و معاون فرهنگی او به سادگی از کنارش بگذرند و به هر تقدیر آن را پذیرفتند.

تا لحظه تنطیم این گزارش با وجود اینکه مجموعه مصلی امام خمینی(ره) در چند روز گذشته اعلام کرده که آماده برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب نهایی شده است.

با این همه علی اکبر اشعری عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب در روزهای پایانی اسفند زبان به اعتراض گشوده که روند اجرایی ساخت شهرآفتاب از سرعت کافی برخوردار نیست و همین شاید کورسویی باشد از تردید‌ها و ترس‌هایی که به دنبال این تصمیم در ساختمان سیمانی بهارستان برپاست و برایش هنوز مرهمی وجود ندارد.

سال جوایز کم رمق

اگر مصاحبه روزهای اخیر احمد غلامی دبیر جایزه کتاب سال خبرنگاران مبنی‌بر اینکه انتخاب اثر برتر در این جایزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین جوایز ادبی دهه هشتاد، تنها بر اساس عنصر رفاقت و نه کیفیت ادبی بوده است را به عنوان یکی از مهمترین و جنجال برانگیزترین رویدادهای ادبی در سال ۹۴ بدانیم که نشان از کم مایگی ادبی این جوایز داشت، در بخش دولتی و شبه دولتی نیز سال ۹۴ را به جرات می‌توان سال انتخاب‌های کم رمق در جوایز دانست.

نخستین جایزه ادبی از این دست که در این زمینه می‌توان از آن یاد کرد، جایزه همیشه پرحاشیه جلال آل احمد بود که با انتخاب اثری به عنوان برگزیده بخش رمان اقدام کرد که به باور بسیاری از منتقدان حتی در زمره ضعیفترین آثاری است که این نویسنده در کارنامه خود داشته است.

در جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در کنار تمامی اقداماتی که برای برگزاری محافل داخلی و خارجی این جشنواره صورت پذیرفت در نهایت در بخش شعر بزرگسال به عنوان مهمترین بخش این جایزه هیچ کتابی از خیل نامزدهای بسیار این جایزه شایسته کسب عنوان برگزیده نشدند.

در بخش جوایز مستقل نیز امسال وضعیت به همین منوال بود. حوزه هنری در انتخاب آثار دهمین جشنواره داستان انقلاب نتوانست بار دیگر اثری شاخص را به عنوان برگزیده معرفی کند و تنها شمعی کم سو در افق تعریف داستان انقلاب گشود. برگزار کنندگان جایزه ادبی شهید غنی‌پور نیز دست به انتخاب‌هایی زدند که به سادگی می‌شد از میان کاندیداها و حتی کتاب‌هایی که در سال ۹۳ منتشر شده بود آن را حدس زد.

جایزه ادبی هفت اقلیم نیز امسال دست به انتخاب رمان‌ها و مجموعه داستان هایی زد که پیش از برگزیده شدن در این جایزه نتوانسته بودند جریان زیادی پیرامون خود ایجاد کنند. دیگر جایزه ادبی مستقل با عنوان «واو» نیز معرفی برگزیدگان خود در سال جاری را به سال بعد موکول کرد. جایزه مهرگان ادب نیز امسال به انتخاب اثر برگزیده خود اقدام نکرد.

فضای کم رمق جوایزه ادبی در حالی امسال کماکان ادامه داشت که گزارش مهر حاکی از بی‌تاثیری عجیب این جوایز در فروش آثار برگزیده شده توسط آنها داشت.

سال آمارهای متناقض

بر اساس آمار موسسه خانه کتاب که مرجع اصلی آمارهای نشر کتاب به شمار می‌رود تا روز ششم بهمن ماه سال جاری ۷۵۶۰۰ عنوان کتاب در کشور چاپ شده که از میان آنها ۵۷۳۷۶ عنوان در تهران منتشر شده است و این یعنی رکود مطلق در بازار نشر کشور در سراسر کشور!

از سوی دیگر در سال جاری این موسسه جشنی را برای انتشار بیش از ۹۵۰ عنوان کتاب از ابتدای انقلاب تا سال ۹۴ برگزار کرد که با عنوان جشن انتشار بیش از یک میلیون نسخه کتاب مشهور شد. ارائه این آمار در کنار گزارش‌ها و آمارهای موجود در پایگاه اطلاع رسانی خانه کتاب حاکی از این بود که رقم نزدیک به یک میلیون نسخه کتاب متعلق به کتاب‌های چاپی و تجدید چاپی و نه عناوین بوده است. به بعارت دیگر آمار واقعی نشر کتاب در سال‌های پس از پیروزی انقلاب عددی بسیار کمتر از ۹۵۰ هزار نسخه بوده است.

در سال جاری  تیراژ کتاب‌های عمومی یا به‌اصطلاح غیردرسی (کلیات، فلسفه، ادبیات، هنر، علوم اجتماعی و ...) عمدتا تنها در حدود ۱۰۰۰ نسخه است. درحالی که میانگین شمارگان کتابهای کمک‌درسی یا آموزشی در آمار خانه کتاب ۳۷۴۶ نسخه بوده است.

به عبارت دیگر گردش مالی و فروش بیش از  ۱۵۰ میلیارد تومان در شرایطی که مبلغی بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مجموع قیمت پشت جلد کتابهای منتشر شده در سال ۹۴ ذکر می‌شود در کنار ۵۹ هزار و ۱۵۸ عنوان کتاب در تیراژ میانگین ۱۹۹۷ نسخه دورنمایی از حوزه کتاب و فرهنگ کشور در سال ۹۴ است.

سال کتاب‌های کم ادعا و پرفروش

در سال ۹۴ کم نبودند کتاب‌های که با انبوهی از آگهی‌های تبلیغاتی و جریان‌سازی و مصاحبه و یادداشت و نقد نتوانستند به فروشی چشمگیر در میان مخاطبان دست پیدا کنند و در مقابل بودند کتا‌بهای کم ادعایی که تنها به پشتوانه درون مایه خود توانستند به چاپ‌های قابل توجهی دست پیدا کنند.

با این همه پویش‌های و کمپین‌های کتابخوانی که امسال با موضوع ارزان سازی و توزیع سراسری کتاب در کشور روی داد نشان دادکه هنوز می‌توان به دنبال راهی بود که کتاب را با با شکلی ویژه در خدمت مخاطب بسیار رساند.

در سال ۹۴ مسابقه کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب «دختر شینا» توانست یک جریان اجتماعی بالقوه را در حوزه کتابخوانی با خود خلق کند که حاصلش فروش بیش از ۱۵۰ هزار نسخه از این کتاب بود.

در پویش کتابخواین روشنا نیز رمان نامیرا با وجود شش سال گذشت زمان از انتشارش با تغییر ساختار انتشار و ارزان شدن قیمت انتشار توانست بیش از ۱۲۰ هزار نسخه در سراسر کشور فروش داشته باشند تا نشان دهد هنوز هستند راه‌هایی که بتوان با اتکا به آن و با کترین هزینه فروش بالایی در حوزه نشر را رقم زد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 129 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:35

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در حالی دوشنبه شب سخنرانی خواهد داشت که پیش بینی می‌شود پس از اظهارات او هیچ سوالی در مورد مواضع حزب الله در قبال تحولات اخیر منطقه‌ای باقی نماند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در حالی دوشنبه شب سخنرانی خواهد داشت که پیش بینی می شود پس از اظهارات او هیچ سوالی در مورد مواضع حزب الله در قبال تحولات اخیر منطقه ای از جمله توصیف حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی، خروج جزئی نیروهای روس از خاک سوریه و نیز احتمال جنگ جدید اسرائیل علیه لبنان باقی نماند.

محافل داخلی و منطقه ای در انتظار سخنرانی نصرالله

طبق روال همیشگی در مورد سخنرانی حسن نصرالله ، صحنه داخلی و منطقه ای در انتظار سخنرانی ایشان هستند که قرار است دوشنبه شب ساعت هشت و نیم از شبکه المیادین پخش شود.

این اظهارات در واقع گفت وگو با غسان بن جدو است که در آن هیچ سوالی را در مورد موضع  حزب الله در قبال تحولات مختلف بی پاسخ باقی نخواهد ماند و در صدر این تحولات توصیف حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی و احتمال حمله اسرائیل به لبنان و نیز بحران‌های موجود در این کشور است.

روشن شدن روابط حزب الله با عربستان

گفته می شود که نصرالله در اظهارات خود روابط حزب الله با عربستان سعودی را روشن خواهد کرد به ویژه پس از اینکه عربستان حزب الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است.

علاوه بر این دبیرکل حزب الله به روابط سعودی- ایرانی در پرتو تحولات اخیر خواهد پرداخت.

در همین ارتباط سید حسن نصرالله به شرح اوضاع رژیم صهیونیستی در این اواخر اشاره خواهد داشت و در این چارچوب احتمال جنگ اسرائیل علیه لبنان را با توجه به تحولات اخیر مربوط به خروج جزئی روسیه از سوریه مطرح خواهد کرد و در مورد پاسخ حزب الله به هرگونه تجاوز جدید اسرائیل نیز توضیح خواهد داد.

بر اساس اطلاعات موجود دبیرکل حزب الله تحلیل این حزب و ارزیابی آن از گام روسیه مبنی بر خروج جزئی از خاک سوریه را تشریح خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو نیز  به تحلیل‌های برخی اخبار مربوط به خروج حزب الله از سوریه پاسخ داده و دیدگاه خود در مورد اوضاع سوریه در سایه احتمال حل و فصل مسالمت آمیز ناشی از توافق آمریکا و روسیه را بیان خواهد کرد.

پیام نصرالله به تونس

ایشان همچنین در صحبت‌های خود برای تونس که با قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروههای تروریستی مخالفت کرد، پیام  خواهد داشت.

نصرالله در مورد لبنان نیز به بحران های موجود و پرونده‌های حل نشده اشاره خواهد داشت و بار دیگر موضع حزب الله در قبال فتنه سنی- شیعی را تکرار خواهد کرد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 145 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:11

یک روزنامه اتریشی اعلام کرد که قیمت بسیار مناسب گاز ایران برای مصارف صنعتی و خانگی موجب شده است تا تمایل کشورهای اروپایی برای خرید گاز از ایران شدت یابد.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه استاندارد چاپ اتریش نوشت:  از آنجایی که اتحادیه اروپا پس از بحران روابط با روسیه که نقش مهمی در تامین گاز کشورهای اروپایی دارد، برای ایجاد تنوع در منابع و مسیرهای دریافت گاز، به دنبال گزینه های جدیدی می گردد، ایران را از گزینه هایی یافت که می تواند در بلند مدت کمبود گازش را تامین کند.

این روزنامه افزود: بسیاری از مشتریان خرید گاز اروپایی بر این باورند که با توجه به لغو تحریم ها علیه تهران، ایران می تواند بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بر روی صنعت گاز باشد.

ایران پس از روسیه، دومین کشور به لحاظ دارا بودن ذخایر گازی است. میزان ذخایر گازی اثبات شده ایران تا سال 2005 ، 5/27 تریلیون متر مکعب بوده است که معادل 16٪ کل ذخایر جهان می باشد. اکنون ایران بیشتر از 424 میلیون متر مکعب گاز در روز برای واحدهای پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع داخلی، تزریق به چاه های نفت، مصارف خانگی و صادر کردن به کشورهای همسایه و بازارهای بین المللی تولید می کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه صادرات گاز ایران به اروپا حدود 40 سال قدمت دارد، افزود: با توجه به قیمت های فعلی گاز طبیعی و بازار موجود در کشورهای همسایه و منطقه برای گاز ایران و همچنین توفق هسته ای این کشور با قدرت های جهانی، کشورهای اروپایی در انتظار عملیاتی شدن صادرات گاز ایران هستند.

شرکت ملی صادرات گاز ایران در تلاش است تا با اجرای خط لوله ناباکو بتواند در تامین انرژی اروپا نقش موثری داشته باشد که با اجرا شدن این خط لوله ایران بعنوان دومین کشور دارنده منابع گازی می تواند بعنوان رقیب شرکت گازپروم روسیه گاز خود را از طریق مرز ترکیه به کشورهای اروپایی انتقال دهد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 118 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:11

وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه خواستار آزادی فوری سیامک نمازی و پدرش شد.

خبرگزاری ایسنا: جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود از ایران خواست تا سیامک نمازی و پدرش، باقر نمازی را هر چه سریع‌تر آزاد کند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی با بیان اینکه اتهام سیامک نمازی که از اکتبر سال 2015 (مهرماه سال جاری) در زندان به سر می‌برد هنوز روشن نیست، گفت که پدر ۸۰ ساله وی نیز اواخر ماه فوریه بازداشت شده و ما به شدت نگران این دو شهروند آمریکایی هستیم.

وی مدعی شد: ما هیچ اطلاعی از اتهامات سیامک نمازی و باقر نمازی نداریم و معتقد هستیم که بازداشت آنها ناعادلانه است. ما خواهان دسترسی آن‌ها به خدمات کنسولی سفارت سوییس در تهران و آزادی هرچه فوری‌شان هستیم تا زودتر به آغوش خانواده‌شان بازگردند.

سیامک نمازی فعال اقتصادی و مدیر بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت است. او مهرماه در تهران بازداشت شد. باقر نمازی، پدر او نیز که نماینده پیشین یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در چند کشور آفریقای بوده است، بهمن ماه بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، ایران تابعیت دوگانه شهروندان خود را به رسمیت نمی‌شناسد و با آمریکا نیز روابط دیپلماتیک ندارد. سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 121 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:11

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از مردم خواست از ورود به جاده‌هایی که با آنها آشنایی قبلی ندارند، بویژه در ساعات پایانی شب خودداری کنند، در عین حال در صورت بروز سانحه با ارگان‌های امدادی و شماره 115 تماس بگیرند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر امین صابری‌نیا با اشاره به افزایش سفر‌ها در ایام نوروز، گفت: چند نکته مهم وجود دارد که مردم باید به آنها توجه کنند؛ بر این اساس یکی دغدغه‌های ما در ایام تعطیلات نوروز، درباره مسیرهایی است که به طور مرتب در آنها تردد صورت می‌گیرد، بنابراین مردم حتما قبل از حرکت، مسیرها را کارشناسی کنند و از جاده‌هایی که ظرفیت لازم برای انجام مسافرت دارند، اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه همچنین مردم از ورود به جاده‌هایی که با آنها آشنایی قبلی ندارند، بویژه در ساعات پایانی شب خودداری کنند، افزود: لازم است مردم در صورت بروز سانحه ضمن حفظ خونسردی و جلوگیری از اضطراب، با ارگان‌ها امدادی و شماره 115 برای فراخوانی آمبولانس و 110 برای فراخوانی پلیس تماس بگیرند.

صابری نیا تاکید کرد که بر این اساس توجه داشته باشند که شماره 115 در ایران بدون نیاز به پیش شماره استفاده می‌شود و به اولین مرکز مربوط به فوریت‌های پزشکی وصل خواهد شد. سپس در این مراکز کارشناسی می‌کنند که با توجه به نوع حادثه و تعداد مصدوم کدام یک از آمبولانس‌های ما اعم از زمینی یا هوایی اعزام شوند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 130 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:09

وزیر امور خارجه کشورمان که در استانبول به سر می‌برد با محکوم کردن حمله تروریستی به این شهر، مراتب تسلیت خود را به ملت ترکیه ابراز داشت.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات ارشد ترکیه در استانبول به سر می‌برد، در پی وقوع انفجاری تروریستی در این شهر، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و با مراتب تسلیت خود را به ملت ترکیه ابراز داشت.

بر اثر انفجار تروریستی که ساعتی پیش خیابان استقلال شهر استانبول را هدف قرار داد، تاکنون 5 تن کشته و 20 نفر دیگر مجروح شدند.

طی حدود 80 روزی که از ابتدای سال جاری میلادی می‌گذرد، کشور ترکیه شاهد وقوع 5 انفجار تروریستی بوده است که بر اثر آن دستکم 90 تن کشته شده‌اند.

ظریف این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترک خود بیان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این کنفرانس خبری گفت: ما خواهان تقویت روابط بین دو کشور هستیم تا حجم تبادلات تجاری بین دو کشور به 30 میلیارد دلار برسد.

وی افزود: ایران به حفظ یکپارچگی کشورها، و پیش از همه در عراق و سوریه باور دارد. دیدگاه‌های ایران و ترکیه درباره بیشتر مسائل منطقه به یکدیگر نزدیک هستند. دو کشور برای مبارزه با تروریسم باید با یکدیگر همکاری کنند. ما به حل ریشه‌ای بحران و موفقیت نشست‌های ژنو امیدواریم. ما مخالف هرگونه طرحی برای تقسیم کشورها چه در سوریه و چه در عراق هستیم.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 117 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:09

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که از عصر امروز (شنبه) ساکنان شهرهای شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده باران را مشاهده خواهند کرد و مردم غرب نیز باید منتظر سامانه بارشی جدیدی در ۲۴ ساعت آینده باشند.

خبرگزاری تسنیم: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی تازه‌ای از فردا (یکشنبه) وارد کشور می‌شود که با ورود آن از شمال غرب شاهد بارش برف و باران در غرب، جنوب غرب،شمال غرب و نیمه غربی البرز خواهیم بود.

این سامانه که تا اواسط هفته در کشور فعال است رفته رفته شمال شرق کشور را در برگرفته و به‌تدریج از کشورمان خارج خواهد شد؛دست آورد این سامانه بارش برف و باران در بخش‌هایی از مناطق غربی کشور است.

بنابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی وزش باد نیز در طی ساعات آینده شهرهای تهران، البرز، سمنان، قم و شمال اصفهان را در بر می‌گیرد؛ همچنین وزش باد جنوبی به دریای عمان و خلیج فارس خواهد رسید و موجبات افزایش دما را فراهم می‌آورد.

ورود گرد و غبار و وزش باد در استان سیستان و بلوچستان و جنوب غرب کشور دیگر پدیده‌ای بود که سازمان هواشناسی پیش‌بینی آن را انجام داد و از قوع آن در ساعت‌های آتی خبر داد.

استان تهران نیز به غیر از وجود باد، هوایی صاف تا کمی ابری را در ساعت‌های آینده دارد و از اواخر وقت فردا(یکشنبه) بارش‌های پراکنده باران آغاز خواهد شد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 129 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:09

مستند «گل محمدی» با موضوع پرونده ناتمام انفجار هشتم شهریور دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر ۲۹ اسفند از شبکه افق پخش می شود.

خبرگزاری مهر: برنامه «گل محمدی» با عنوان پرونده ناتمام، مستندی است که به ناگفته های پرونده انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ می پردازد.

هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰، ساعت ۳ بعد از ظهر بود که دفتر نخست وزیری در خیابان پاستور بر اثر حادثه ای تروریستی منفجر شد و طی آن، شهیدان رجایی و باهنر و جمعی از اعضای هیات دولت، ارتش، سپاه و کمیته انقلاب اسلامی که در جلسه شورای عالی امنیت ملی شرکت کرده بودند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در این مستند با شخصیت هایی همچون محمد حسین سرورالدین معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور، جواد منصوری معاون وزیر امور خارجه وقت، حسن غفوری فرد نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی، محمد حسین رجایی برادر شهید رجایی، حجت الاسلام جعفر شجونی نماینده دور اول مجلس، موسی زرگر و دیگران گفت وگو شده است.

از آن زمان تاکنون سوالات زیادی در ذهن مردم باقی مانده که چه کسانی عاملان اصلی این انفجار بوده اند و چه گروه هایی از آنها حمایت می کرده اند. برخی سازمان مجاهدین خلق را مسبب این انفجار تروریستی می دانند و بعضی دیگر معتقدند آمریکا و عمالش در این کار نقش به سزایی داشته اند.

«گل محمدی» برای پخش از شبکه افق در روز شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۲۲.۳۰ در نظر گرفته شده و تکرار آن هم در ساعت های ۸، ۱۳ و ۱۷ روز بعد روی آنتن می رود.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 162 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:46

سرپرست دادسرای جنایی گفت: یکی از حادثه‌دیدگان انفجار روز چهارشنبه بازار تهران امروز صبح در بیمارستان سینا فوت کرد.

خبرگزاری فارس: قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی با اعلام این خبر گفت: یک خانم 44 ساله که جزو مصدومان حادثه انفجار روز چهارشنبه در بازار تهران بود، امروز فوت کرد.

وی افزود: این خانم که در بیمارستان سینا بستری بود، از ناحیه دست، پا و شکم دچار جراحت شدید شده بود که در نهایت صبح امروز فوت کرد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تصریح کرد:‌پرونده فوت این خانم با عنوان قتل در دادسرای امور جنایی مفتوح شده و دستورات لازم به پزشکی قانونی برای کالبدشکافی، تعیین علت مرگ و سایر اقدامات قضایی صادر شده است.

به گزارش فارس، در روز چهارشنبه در بازار تهران در یک پاساژ سه طبقه طلا انفجاری رخ داد که طی آن 39 نفر از شهروندان مصدوم شدند.

سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ عصر همان روز در محل حادثه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شواهدی وجود دارد که وجود مواد منفجره را منتفی می‌کند و علت حادثه به احتمال زیاد مواد شیمیایی خواهد بود.

همان شب سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه احتمالاً مواد محترقه به جا مانده از مراسم چهارشنبه آخر سال باعث وقوع این حادثه شده است، گفت: یک نفر مظنون در این پرونده با دستور قضایی بازداشت شده است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 129 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:46